İmplant Diş Tedavisi

İmplantlar, eksik dişlerin fonksiyonlarını ve estetik görünümünü geri kazandırmak için çene kemiğinize yerleştirilen yapay diş kökleridir. İmplantlar genellikle biyo-uyumludur ve son derece dayanıklıdır. İmplantların görünümü ve kullanımı oldukça rahattır; ağızdaki varlığı hissedilmez bile.

İmplant tedavilerinin avantajları: Tek diş eksikliği olan hastalarda diş restorasyonu için bitişik dişleri feda etmeye gerek yoktur ve sonuçlar daha estetik ve fonksiyoneldir. Alt veya üst çenede dişlerinin bir kısmını kaybetmiş olan hastalar, köprü restorasyonu için sağlıklı dişleri kesmelidir. Tam dişsizlik için kullanılan protezin hareket kabiliyetine bağlı olarak hasta çiğneme fonksiyonunun zayıflığından veya dişte oluşan çökmelerden şikayet ediyorsa veya üst çene protezi damak örtüldüğünden tat alma duyusu olumsuz etkileniyorsa implant tedavisi bu sorunları ortadan kaldıracaktır. doğal dişlere yakın fonksiyon ve görünüm elde edilecektir.

İmplant nedir? İmplant tedavisi adayları kimlerdir?

Halk arasında vidalı diş, yapay diş veya diş implantasyonu olarak bilinen diş implantları üzerine çalışmalar 60’lı yıllarda başlamıştır. Dental implantolojinin bu kadar popüler olmasının temel nedeni, eksik dişleri tamamlamayı amaçlayan ve mevcut dişlere yerleştirilen diş köprüleri ve tam ve kısmi protezler gibi geleneksel diş hekimliği yöntemlerine göre daha iyi kozmetik ve rahat sonuçlarla ilgilidir.

Dental implant tedavisi, ağız yapısına göre farklı cerrahi yaklaşımlar gerektirmesi, kullanılan materyallerin ithal edilmesi ve diş hekimlerinin sürekli eğitim faaliyetlerine katılmaları gerektiğinden diğer tedavi yöntemlerine göre maliyetlidir.

Çok sayıda tedavi seçeneği sunan dental implantlar, her türlü diş kayıplarının (tek diş kaybı, çoklu diş kaybı veya tam dişsizlik) tedavisinde güvenle kullanılabilir. En önemli adım, diş hekiminin dental implant tedavisine başlamadan önce hastanın genel sağlık durumu, klinik değerlendirme ve görüntüleme çalışmaları ve hastanın istekleri doğrultusunda olası tedavi yöntemlerini belirlemesidir.

Tedavi modaliteleri basitçe iki kategoriye ayrılabilir; implant destekli hareketli protezler veya başka bir deyişle hasta tarafından çıkarılıp temizlenebilen implantlar ve implant destekli sabit protezler veya diğer bir deyişle implantlara yapıştırıcı veya vida ile sabitlenen ve hasta tarafından çıkarılamayan diş protezleridir. Hareketli ve sabit protezler olarak adlandırılan bu iki yöntem, çeşitli alt grup tedavi seçeneklerini içermektedir.

İmplant tedavisini gerçekleştiren diş hekiminin bilgi ve tecrübesi, birçok farklı tedavi seçeneği arasından en uygun yöntemin belirlenmesinde en önemli rolü oynamaktadır.

İlerleyen teknoloji ve implant tedavisinin başarılı sonuçlarıyla, mümkün olan her hastaya implant tedavisi sunmak için birçok farklı türde cihaz ve malzeme geliştirildiğinden ve yeni cerrahi prosedürler keşfedildiğinden, yeterli kemik hacmi artık bir ön koşul değildir. Yetersiz kemik hacmi, sentetik kemik materyalleri veya diğer canlılardan veya hastanın vücudunun herhangi bir bölgesinden elde edilen kemik greftleri ile desteklenebilir. PRF yöntemiyle desteklenen bu ileri diş implant ameliyatları, kalifiye ve deneyimli diş hekimleri tarafından yapılırsa, gerek cerrahi işlemin gerekse sonraki implant üstü protezlerin komplikasyonları ve olumsuz etkileri en aza indirilecektir.

Dental implantların yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan çeşitli komplikasyonlar toplumda çeşitli yanlış inanç ve düşüncelerin oluşmasına neden olmuştur. İmplantların cerrahi olarak yerleştirilmesinin çok ağrılı, zor ve uzun süreli bir işlem olduğu izlenimi vardır. Aslında, kemik materyali hacmi yeterliyse, implantın yerleştirilmesi diş çekimine eşit veya daha az rahatsızlığa neden olur.

Ayrıca, uygun anestezik ve cerrahi prosedürlerin kullanılması ve gerekli ilaçların reçete edilmesi, işlem sonrası rahatsızlığı en aza indirir. Çene kemiğinin implantı reddetmesi veya implantlara ve metallere karşı alerjik reaksiyon göstermesi söz konusu değildir. İmplantların ana yapı malzemesi olan titanyum, tamamen biyouyumlu bir elementtir. Titanyum herhangi bir alerjik veya yabancı cisim reaksiyonuna yol açmaz, vücut ve canlı dokular tarafından reddedilmez